سرمایه گذاری در كاروانسرای پیام مرند موجب رونق گردشگری منطقه می شود
نوشته شده توسط : breketid

' حسن قدمگاهی ' روز سه شنبه در بازدید از كاروانسرای تاریخی پیام مرند افزود: این كاروانسرا به دلیل قرار گرفتن در مسیر گردشگری ایران به اروپا و مورد توجه بودن گردشگران از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با اشاره به توانمندی های این بنا در جذب گردشگران گفت: كاروانسرای شاه عباسی پیام مرند یكی از مهمترین تاسیسات بین راهی جاده ابریشم به شمار می رفت كه به عنوان بزرگترین كاروانسرای شمال غرب كشور از مهمترین ابنیه تاریخی و گردشگری كشور محسوب می شود.

وی با قدردانی از تلاش های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در مرمت و بازسازی شایسته این بنا، گفت: اقدامات انجام گرفته در تامین كلیه امكانات رفاهی، تبدیل كاروانسرای پیام مرند به یك مركز اقامتی تفریحی به صورت سنتی و مرمت مناسب این اثر شاخص قابل توجه و چشمگیر بوده است.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی نیز در این بازدید گفت: بنای‌ قدیمی‌ این كاروانسرا كه در 54 كیلومتری‌ تبریز به مرند قرار گرفته به علت شرایط سخت اقلیمی‌ دچار آسیب‌دیدگی‌هایی شده بود كه در سال‌های اخیر توسط مرمتگران بازسازی و احیا شد.

تراب محمدی افزود: قدمت كاروانسرای پیام مرند به دوره مغول و صفویه می رسد كه پس از مرمت، هم اكنون به عنوان یكی از 999 كاروانسرای موسوم به شاه عباسی، امكان بازدید برای عموم گردشگران را دارد.

وی گفت: این كاروانسرا به علت اهمیت مكانی و مبادلات وسیع كالا در قرون گذشته بر خلاف كاروانسراهای كوهستانی، دارای حیاط مركزی وسیع و از نوع كاروانسراهای چهار ایوانی است كه از سردر رفیع، گنبدخانه حیاط مركزی به شكل هشتی، اتاقها و ایوان های مشرف به حیاط برای اقامت كاروانیان تشكیل می شود.

محمدی خاطرنشان كرد: منطقه نمونه گردشگری پیام شهرستان مرند دارای پتانسیل های طبیعی و تاریخی قابل توجهی برای جذب گردشگران است.

وی با اشاره به امكانات گردشگری منطقه نمونه گردشگری پیام مرند، یادآور شد: پیست اسكی مجهز پیام، وجود كاروانسرای تاریخی شاه عباسی و جاده ترانزیت از جمله جدی ترین پتانسیل های گردشگری این منطقه به شمار می روند كه امیدواریم با حضور سرمایه گذار بهره برداری از آن به سرعت محقق شود.

7237/587





:: برچسب‌ها: کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 267
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
ممل در تاریخ : 1391/1/9/3 - - گفته است :
سلام دوست عزیز خسته نباشی.
میدونی من این پیام تکراری رفع تکلیفی سلام وبلاگتون قشنگه و از اینجور حرفا رو نمیگم...
چون بی معنی و لوس شده اینجور کامنت ها میدونی که!
میدونی من هر روز آپم و همیشه هم وبلاگ هایی که آپن رو میام نظر میدم اگر هر روزم آپ باشن با همین نوشته پیامم میام کامنت میزارم واسه حمایت بیشتر وبلاگ نویس.
واست آرزوی موفقیت و خوشبختی روز افزون میکنم...
اگه دوست داشتی و سلیقه تون گرفت شما هم سری به وبلاگم بزنین
خووووووووشحال میشم
خدانگهدار
به امید دیدارمجدد
ازطرف مدیر وبلاگ قـــــــصرکــــــــــــاغذی
مـحمد رضا صادقی


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: